Master pieces

Oct 21, 2011

Frame the yesteryear

Assalamualaikum.

Selamat memanjakan diri pada esok hari(Jumaat).
Semester ni cuti saya 3 hari seminggu.
Seronok kan? Well, memang sangat-sangat seronok pun.
Manja, manja jugak, harus diingat esok saya dan rakan-rakan QS
satu batch perlu present tajuk untuk dissertation.

Ramai yang tanya, kenapa awal sangat?
Entahlah, dah procedure macam ni nak buat macam mana kan.
Lagipun propose tajuk je. Bukan nak kena buat terus dah.
*Tajuk je pun dah cukup sesak nak fikir*
Alhamdulillah petang tadi dah print out proposal tersebut.
Ada tiga tajuk semuanya. Hope ada satu yang melekat.
Kalau tak? Belum fikir lagi. Huhu

Kat bawah ni adalah dialog antara saya dan Encik Bos
masa kelas measurement *tak tahu lah kenapa asyik dapat
satu group dengan Encik Bos je*
A adalah Encik Bos dan B adalah saya.
B sebab saya adalah B-type person.*type refer to darah ye*
Okey, takde kaitan pun sebenarnya.

A : Aku ngantuk betul lah. Tak boleh nak buat kerja ni. 
Malam tadi tidur lewat.
B : Ha, sape suruh g kelas tadi. Tidur best tau. 
*tolong jangan ikut. Buruk perangai. Ish ish*
A : Kau asyik ponteng kelas je ae. Datang lambatlah.
B : Sem lepas lagi teruk tau. Mana ada aku lambat datang.
A : Kau start ponteng masa part 6 kan. 
Lambat datang kelas Eco. Kau dengan Mira kan masa tu.

Ok, stop kat situ. Tak, bukan nak cerita pasal saya
yang suka ponteng kelas. Tu memang satu sifat yang
tersangatlah buruk sebagai seorang student.
Saya sedang berusaha nak mendisiplinkan diri.
Apa yang saya nak sampaikan kat sini
................................................

I miss that moment
Bukan moment ponteng kelas tu, tapi
rindu pada segala benda yang dibuat bersama
Walked together under one umbrella
Stay up together to finish the assignments
...............................................

Saya tak suka berkenangan pada kenangan lalu
tapi, bila kadang-kadang ia datang bertandang
tanpa dijemput rasanya seperti mahu
undurkan masa ke belakang.
Tak, sudah tentulah tak boleh.
Bersyukur dengan apa yang ada di hadapan kita.
Bukan mengeluh pada apa yang tiada.

Live a moment. Cherish the present. Anticipate the future.
FRAME THE YESTERYEAR. - CJ

Frame supaya 'the yesteryear' tu tak rosak dimamah usia.
Frame supaya kita sentiasa dapat tengok ia sebagai
sesuatu yang indah dan penuh dengan pengajaran.

All the best esok.
All the best jugak untuk yang next week.
May us be blessed by Allah. Always.
Wassalam.

No comments: