Master pieces

Jun 16, 2012

Tak cuba tak tahu

Assalamualaikum.

Beberapa hari lepas, masa nak tunggu match Germany pukul 2.45a.m, saya layan satu cerita ni. Blogger Boy tajuk dia. Dulu tayang kat 8tv. Tak silap 2-3 tahun lepas. Ok, cerita tu takde la Islamik pun sampai saya nak suggest kat orang untuk tengok. Tapi, bila tengok cerita tu, hati saya tertarik nak buat blog berbentuk komik macam hero dalam cerita tu buat. Dia convert cerita dia into a comic. Tapi, saya ni buta seni. Mungkin dari segi drawing/sketching skill saya boleh asah tapi imagination saya tak cukup tinggi sehingga membolehkan saya untuk melukis. 

Tadi, tiba-tiba rasa semangat untuk try bakat. Berbekalkan buku Fadhli Hamdan (penulis blog conteng-conteng) yang saya beli masa PBAKL dulu, saya sketch berdasarkan kartun dalam buku tu. Ada certain saya search kat google. Al-hasil, taraaaaa!




Okey, kualiti gambar memang tak ok. Ingat nak scan tadi tapi macam...takpe lah. Seriusly rasa seronok je buat tiga pages ni walaupun tak cantik. At least I know I can sketch walaupun kena tiru sketches lain. Oh, and one more thing, mungkin ini boleh menjana penggunaan otak kanan saya juga. Hihi.

Wassalam.
May Allah bless.
(^_^)

Suruh sketch untuk BS and Constech kau lari ae!

2 comments:

nur hayati said...

buatla komik :P

hikari said...

Haha i wish i can. Tapi kena asah bakat dulu.. =))