Master pieces

Dec 4, 2012

Random stuff

Bismillahirrahmanirrahim.

Study, bila stress atau dah mula bohsan, berhenti sekejap. Online, niat nak sekejap tapi akhirnya tak boleh berhenti. Dari 1 page ke 1 page perginya. Kalau study habis satu bab dah.

Baru-baru ni kakak saya hantar satu message. 'Kalau lepas habis ni tak cari kerja dulu nak ke?' Macam tu lah lebih kurang. Masa tu saya tengah duk kalut cari barang kat Giant. Tergelak dapat message tu.

Minggu lepas hati dah berkira-kira nak apply satu jawatan kosong kat Bintulu Port. Sarawak has something yang dah menarik hati saya untuk kerja di sana. Method of construction dia yang kebanyakannya berbeza dengan semenanjung ni buat hati saya nak explore lebih kat sana. Fikir, banyak hari saya fikir. End up dengan tak apply sebab asyik duk teringat kata-kata kawan saya.

Berbalik pada message kakak saya tu, i know the reason why she asked that question. Masa balik kampung baru ni pun dia cadangkan saya buat pertanian komersial. Nama je anak petani, tapi bab masuk kebun saya tak minat. Tapi, tak boleh reject terus the idea sebab saya masih tak tahu apa yang terbaik sekarang ni. Maknanya saya kenalah batalkan hasrat untuk bekerja di Sarawak. Next time mungkin.

Some of my friends ada yang dah apply untuk sambung master, some of them dah mula hantar resume and some of them ada yang dah berkira-kira untuk offshore under Petronas once they pass the interview on this weekend with Petronas. Tapi Petronas taknak ambil ramai QS. Dia nak engineer saja ramai. Saya, baru dengar proses untuk interview je dah ketar lutut apatah lagi nak bagi nama kan. Lupakan lupakan.

This week macam packed dengan pelbagai submission. I hate stress. Tapi saya tak stress pun, orang lain yang stress tapi tapi kenapa i've got the initial stage of migrain. One of my friends too. Serius tak sabar nak habiskan study kat Shah Alam ni. Nak menimba ilmu tempat lain pulak. Dahlah akan jadi homeless student for this coming January! Haih.

Random bebelan. Makin nak habis makin gelisah banyak. Semoga Allah permudahkan saya dan kawan-kawan untuk graduate on time. Bolehlah bergaya dengan jubah konvo this coming May! Oh, hopefully jugak tarikh konvo tak sama dengan tarikh flight. Kalau tak for the second time, cannot attend my convo ceremony.

Eh, esok dapat gaji lah! ^_^

Wassalam
May Allah bless.
(^_^)

No comments: