Master pieces

Apr 16, 2012

Fantastic experience?

Assalamualaikum.

Weekend yang full. Full bukan sebab buat assignment, tapi full dengan part time 'amah'. Part time la sangat kan. Actually masa hari Rabu yang lepas, housemate saya ada buat announcement. Siapa nak tolong jaga baby Muhammad. Emak dia bagi upah nanti. Saya tiba-tiba rasa berminat pulak nak jaga budak. Bukan sebab upah tu tapi mungkin sebab time tu mood saya nak bermain dengan budak-budak tengah membuak-buak. Maklumlah, kan baru beberapa hari lepas bermain-main dengan Fawwaz kat kampung.

Bila dah mula menjaga, saya sedar. Sebenarnya, banyak lagi yang perlu saya belajar untuk menjadi pengasuh yang baik. Maklumlah, kalau jaga anak sedara sendiri boleh mengelat sikit bila penat. Tapi yang ni...Haila, macam mana la dulu boleh berangan nak bukak nursery kan. Tapi Muhammad ok. Nakal budak-budak biasalah. Dah lah tersasul panggil Muhammad dengan nama Fawwaz masa tengah main-main dengan dia.Kecik ati mak dia kalau dengar. Huhu

Lepas ni kena fikir dua tiga kali la sebelum bersukarela nak jadi baby sitter. Bukan tak tahan dengan kerenah budak-budak, tapi Miss Bones saya yang tak tahan. Sampai je rumah, terus makan 3 bijik kalsium nak counter balik. Insya Allah berhasil lah.

Apapun, Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Biarpun segala yang berlaku adalah ketetapan Allah tapi jauh di sudut hati, saya rasa bersalah. Saya berkemungkinan telah menyebarkan kuman batuk kat Muhammad.Kesian sama itu budak. Semoga Allah segera menyembuhkan batuk dan selsema Muhammad.

Oh ya, by the way, nama Muhammad adalah Muhammad Naufal. Tapi saya asyik terpanggil Ahmad Naufal sebab rasa macam lidah lebih selesa dengan nama tu. Umur dia setahun 7 bulan. Budak comel yang mendapat tempat di setiap hati akhwat yang menyertai program daurah di Sentul. Alarm qiam untuk penghuni bilik di penghujung malam program. Semoga Allah sentiasa memelihara si cilik itu hingga ke akhirnya dan menjadi pemimpin ummah suatu masa kelak. Insya Allah. Tak lupa jugak titipan doa ini buat hero-hero saya yang super ramai di Johor sana. =)

May Allah bless.
Wassalam.
(^_^)

Tipikal perangai budak kecik ni memang suka tarik cermin mata yang dipakai kan? -_-'

No comments: