Master pieces

Apr 20, 2012

Jom cuti!

Assalamualaikum.

Mood cuti dah mula menonjolkan dirinya. Hoyeah, balik kampung!

Tiga hari yang super serabut gara-gara applied study yang sangat dicintai. Bermula dari Selasa. Skip kelas petang, kononnya supaya dapat setel kan awal report yang bakal dihantar pada keesokan harinya sebelum 4 petang. Tapi, sedih sebab kami tak dapat nak buat banyak. Kena tunggu jugak malam untuk setelkan semua. Lepas Isyak gigih pergi fac pinjam moto housemate. Nak naik keta takut lambat sampai sebab group mate dah call bebel-bebel. Punya kelam kabut sangat baru sedar yang saya dah naik moto tanpa helmet. Sedar pun masa masuk pagar uitm. Tu pun sebab perasan macam ramai orang pandang pelik. Lalu depan pak guard pun dia pandang. Pegang kepala, "Ya Allah, tak pakai helmet!!" Pak guard tak dapat nak tahan sebab masa tu tengah tahap pecut. And the rest is history.

First time as a student, bermalam di fac. Tersangkut tak dapat nak balik sebab kerja tak siap.Last-last sampai rumah almost 8.30 pagi. Kepala dah pening. Masuk bilik, tarik bantal, and tido. Langgar semua kelas untuk hari tu. Teruk betul. Rabu, setelah tido tak ingat nak bangun tapi kena bangun jugak, perlu bersiap-siap ke fac lagi untuk setel kan slide presentation pulak. Ingatkan prepare slide tu sekejap. Tapi, kena tahan jugak dari 6 petang sampai 12 lebih. Sudahnya balik kena ikut pagar depan. Otak kena run laju sikit sebab tiba-tiba tak ingat jalan dari Seksyen 2 ke Seksyen 7. Jalan simple pun boleh lupa ke? Haih

Khamis, presentation. Saya present sikit je pun. Banyak jugak kena hentam group kami. Tapi sebab first group, panel tak berapa nak panas lagi. Masuk second group, panel dah mula panas. Keluarlah bermacam-macam soalan yang tak tercapai dek akal kami. Masuk third group, saya pun dah hilang fokus sebab dah lapar. Tapi sebenarnya masa second group lagi saya dah lari keluar beli keropok roda sebab dah lapar sangat. Habis presentation, keluar makan ramai-ramai dengan classmates. Makan sampai kenyang!

Harapan saya, nekad saya, untuk 2nd task nak buat awal-awal. So, takdelah kena bermalam kat fac lagi and tak perlulah langgar mana-mana kelas lagi. Serik okeh.

Wah, tak sabar nak duk rumah lama-lama. Boleh tak cuti ni tak nak fikir apa-apa? Nak makan, tidur, tengok tv je selama seminggu. Bertuahlah ayah dapat anak yang 'rajin' macam saya ni kan. Hihi. Ok, lecturer tanya tadi kenapa tak datang kelas dia masa hari Rabu. Alasan apa lagi yang saya ada kalau tak tertidur kan? -_-'

Wassalam.
May Allah bless.
(^_^)

No comments: