Master pieces

Apr 1, 2012

Sebarkan cinta Mu - Fatimah Syarha

Assalamualaikum.

Minggu ni tanak buat entri pasal BBS sebab ada insiden yang memalukan masa saya tengah bagi sharing atas stage. Waa... Stress bila fikir tau!

Pernah baca buku bertajuk 'Sebarkan cinta Mu'? Ditulis oleh Fatimah Syarha. Buku itu sangat menarik! Tapi saya baca langkah-langkah sebab nak jimat masa. Tebal pun boleh tahan. Nak teruskan baca rasa serba salah pulak dengan jurnal-jurnal yang dah saya download tu. Maka, dengan berat hati terpaksa lah pulangkan semula buku tersebut ke tuan empunya nya.Tapi kadang-kadang curi-curi baca jugak. Haha

Buku tu cerita pasal poligami. Pendekatan yang digunakan untuk menyampaikan cerita tu berbeza dengan buku-buku lain. Sebab tu walaupun tebal dan berunsurkan ilmiah, tak rasa boring bila baca. Bila baca buku tu baru tahu lebih lanjut mengenai poligami. Lelaki kan suka guna alasan sunnah Nabi bila bercakap pasal poligami ni. Sampai boleh menjatuhkan hukum sesuka hati pulak pada wanita yang menolak poligami. Tapi bila bab suruh berlaku adil, tanak pulak ikut sunnah kan.

Seseorang yang hadir dalam mimpi kita tak semestinya adalah jawapan bagi istikharah kita. Lebih-lebih lagi kalau berniat untuk jadikan orang itu sebagai isteri kedua, ketiga atau keempat. Sebelum pasang niat tu, tengok balik isteri anda. Kurang kat mananya dia tu sampai perlunya kita mencari yang lain. Kalau pun ada kurangnya kenapa tak cuba berbincang dan perbaiki dulu kan. Setia tu kan sunnah.

Disebabkan saya tak baca full maka tak boleh lah nak cerita lebih-lebih pasal kandungan buku ni. Takut ada tertambah isi pulak. Tapi bagi sesiapa yang sedang mencari-cari buku untuk dibeli, saya memang syorkan anda belilah buku ini. Insya Allah tak menyesal.Saya akan pergi memburu buku tersebut bila dah cuti semester nanti. Kalau buru sekarang takut tak tahan godaan nak menyelak dan membacanya nanti. Kalau ada orang nak bagi free buku tu kat saya lagi best. Hihi

Wassalam.
May Allah bless.
(^_^)

Saya tak menentang poligami tapi saya takut saya tak boleh menghadapinya sekiranya diuji. Maka lepas ni bolehlah berbincang dengan wali untuk letakkan syarat  ta'liq kalau ada yang masuk meminang. Ok berangan. Study pun belum habis lagi. Hihi tapi tak salah kan beritahu awal-awal kat wali saya. =)

No comments: