Master pieces

Sep 8, 2011

ayuh kembali ke sekolah

Assalamualaikum.

Hai semua! Macam mane raya?
Ada sesape yang kempis poket bagi duit raya tak?
Saya masih lagi available untuk mendapat duit raya
maka takde lah masalah dengan poket yang mengempis ni.

Ya, minggu ni adalah minggu terakhir pelajar IPTA ber'honeymoon'.
Saya juga macam dah terdengar-dengar Anggerik
memanggil-manggil saya. Haila.

Tetibe saya rasa cuti yang panjang ni macam sekejap je
walhal sebelum ni rasa tak sabar je nak habiskan
cuti yang panjang berjela-jela ni. Manusia kan.
Sentiasa merasa tidak puas dengan apa yang diberi.

Niat di hati tadi macam nak mengemas sikit-sikit baju
tapi dah tergendala pulak.
Maka, tersadai sajalah baju-baju yang tak jadi nak kemas ni.
Ish ish ish teruk betul jadi anak dara kan.

Alhamdulillah balik kali ni abang nak tolong hantar.
Maka, bolehlah saya menyumbat pelbagai barang dalam kereta nanti.
Dah belajar tempat dekat, untungnya ni lah.
Ada jugak yang sudi nak hantar.
Kalau dulu masa kat perak,
takyah tanya pun tahu dah takde siapa yang nak hantar.
Memang dah kena siap-siap beli tiket nak balik sendiri.

Insya Allah Khamis depan akan balik semula ke rumah.
Hehe balik Shah Alam hanya untuk empat hari je.
Sekali lagi untung dapat belajar dekat ni. Alhamdulillah.

Masa sem lepas, saya selalu balik. Dua minggu sekali.
Sampai ada kawan-kawan cakap asyik balik je.
Macam orang takde kerja pulak.
Saya jawab, selagi boleh balik ni balik je lah.

Sebenarnya, kalau asyik nak fikir kerja yang banyak tu
memanglah kita akan berkira untuk balik.
Ala, balik pun jumpa mak ayah, bukan nak pi dating pun.

Ada pernah saya terbaca satu artikel ni tajuknya
kita tak boleh jadikan alasan sibuk untuk
tidak pulang berjumpa dengan mak dan ayah.
Macam panjang lah pulak tajuknya.
Lebih kurang macam tu lah tajuknya.
Tengok tajuk panjang maka isinya saya tak bacalah.
Saya rasa melalui tajuk pun mesejnya sudah boleh sampai.

Kalau masa belajar pun sudah sibuk tak ingat mak ayah
apatah lagi dah kerja nanti kan.
Silap-silap balik time raya je. Itu pun kalau dapat cuti panjang.
Haih, takut pulak saya nak fikir bila dah berkerjaya nanti.
Takut sibuk nak cari duit sampai lupa segalanya.

Hari Isnin nanti tak tahu gaya macam mana masuk kelas
Tersengguk time lecture tu rasanya wajib ada lah.
Lepas tu mesti ramai yang bersembang
tak henti-henti pasal dah lama tak jumpa kan.
Kena bangun awal pagi pulak. Buat assignments lagi.
Inilah lumrah students. Nanti bila dah kerja rindu dengan semua tu.

Bersempena nak mula sem baru ni
dalam hati kena tanamkan azam baru jugak.
Insya Allah boleh lebih sukses lagi dari yang lepas.
Yang penting kena kurangkan tidur dan
kena declare war dengan Encik Malas.
Yeehaa gambatte! *macam excited pulak*

Kepada kawan-kawan semua yang dah habis cuti,
selamat menjadi ulat buku, jurnal, dan assignments ya.


Jangan lupa, study study juga
rohani jangan lupa diberi makan.
Takut bila dah terlalu kebulur, ia akan mati.
(^_^)

May Allah bless.

4 comments:

belog|amiyo said...

saya dah tak sekolah. ok. sekian. :P

hikari said...

miyo: sekolah rendah n sekolah menengah yelah dah abis tp sekolah ijazah and sekolah kehidupan dunia belum abis kan..hehe

Solihin Zubir said...

tak feel la asik balik.. org tggu berbulan2, baru balik.. baru syiokkk.. hehehe.. len kali blaja jauh2.. ;-p

hikari said...

cukuplah 3 tahun duk kat utara nun.. satu sem dpt balik 2 kali je..taknak lah dah..dekat2 lagi syiokk la sz..=)