Master pieces

Sep 5, 2011

old day #2

Assalamualaikum.

Last entry untuk old day nih.
Hari ni, akhirnya dapat jugak buat seperti yang telah dirancang.
Alhamdulillah segalanya telah dipermudahkan.
Boleh jugak kalau nak anggap aktiviti hari ni
sebagai hadiah untuk hari lahir tahun ni. hehe

Hari ni seawal 8 pagi dah gerak keluar dari rumah.
Sorang-sorang pergi rumah akak kat bandar.
Then, sampai rumah dia diorang siap-siap
nak pergi Hutan Lipur Gunung Soga.
Seorang anak sedara tak ikut sebab dia sayangkan tidurnya.
Sampai je terus mulakan pendakian.
Cewah, tak daki mana pun pasal along the way nak
ke puncak gunung tu dah ada ramp and tangga.
So, takde lah rasa tergelincir ke tersangkut akar pokok ke.
Memang takde cabaran pun mendaki gunung soga tu.

Masa naik saya rilek je.
Peluh pun macam segan silu je nak keluar.
Tapi, bila turun.
Masya Allah sampai bergetar lutut ni nak sampai ke kereta.
Padahal tak cerun mana pun laluan tu.
So far, kira ok la gunung tu kalau sekali sekala nak pergi.
Boleh beriadah sambil melihat pokok-pokok liar.

Lepas dah berpuluh-puluh kilo lemak dibakar
tibalah masa untuk bersarapan.
Ha, amik! Nasi lemak ayam goreng sepinggan. Nasi lebih ya.
Oh, tu bukan menu pilihan saya. Menu pilihan anak sedara saya.
Saya makan soto sama teh ais saje untuk sarapan. (saje?)

Lepas sarapan, balik rumah siap-siap nak
pergi beraya pulak rumah kawan-kawan.
Plan asal nak beraya dua rumah je.
Sebab ramai takde and ayah pesan suruh balik awal.
Sekali ter-beraya sampai lima rumah and terbalik lewat.
Huhuhu sorry ayah. Bukan selalu dapat beraya ni.

Memang best bila jumpa balik dengan
kawan-kawan yang dah lama kita tak jumpa ni.
Bukak balik kitab-kitab lama yang mencuit hati.
Bertukar cerita dan berita.
Mendengar pengalaman seorang kawan yang baru sahaja
bekerja sebagai nurse di Hospital Batu Pahat.
Memang kelakar lebih-lebih lagi bila cerita pasal
pesakit psy yang membuat cubaan untuk melarikan diri.
Dan baru hari ni jugak dapat  tahu ada peristiwa tragis telah
berlaku pada salah seorang anak kepada arwah cikgu kat STA dulu.

Aktiviti hari ni memang biasa saja tapi saya rasa seronok walaupun penat.
Umur panjang insya Allah boleh berjumpa lagi dengan mereka.

Alhamdulillah kerana Allah masih memanjangkan umur saya.
Semoga baki kehidupan saya ini tidak saya sia-siakan dengan begitu sahaja.
Saya tahu hari untuk saya kembali kepada-Nya juga
semakin hampir apabila umur semakin bertambah ni.
Semoga hari-hari yang bakal saya lalui sentiasa disinari dengan nur Ilahi.
Semoga Allah sentiasa memberkati hidup saya dan keluarga.
Dan semoga perginya saya nanti adalah sebagai seorang mukmin
juga seorang pencinta yang setia kepada-Nya.
Aamiin~

Selamat hari lahir buat diri saya sendiri.
(^_^)

ni kek dua tahun lepas punya birthday
May Allah bless.

p/s: appreciation to my friend, my very best friend and since saya adalah
      kak jiwanya maka dia adalah adik jiwa saya. hey soul sister!

3 comments:

belog|amiyo said...

selamat haru raya dan slamat hari lahir... :)

asnizaziz said...

selamat hari lahir! semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezki, dipermudahkan urusan. Amin :))

Shahir said...

sanah helwah syafiqah :)