Master pieces

Mar 28, 2012

Menjemput Bidadari

Assalamualaikum.

Tak tahu kenapa lately ni banyak sangat baca entri pasal bidadari. Sesungguhnya saya bukan terpengaruh dengan isu semasa semasa menaip entri ini ya.

Pernah dengar lagu Menjemput Bidadari dari Epicentrum tak? Saya pun kenal lagu ni lepas baca novel Versus karya Hlovate. Lagunya ada maksud mendalam jugak lah. Share sikit lirik dia.


Bila yakin tlah tiba
Teguh di dalam jiwa
Kesabaran menjadi bunga



Sementara waktu berlalu
Penantian tak berarti sia-sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri



Laksana Zulaikha jalani hari
Sabar menanti Yusuf sang tambatan hati
Di penantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan



Segerakan ku jemput engkau bidadari
Bila tiba waktu ketemukan aku
Ya Ilahi Robbi kerasku mencari diri sepenuh hati
Teguhkanlah ku di langkah ini
Dipencarian hakikat diri
Dan izinkan kujemput bidadari
Tuk bersama menuju Mu mengisi hari



Kini yakin tlah tiba
Teguh di dalam jiwa
Kesabaran adalah permata



Dan waktu terus berlalu
Penantian tak berarti sia-sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri



Laksana Adam dan Hawa
Turun ke bumi terpisah jarak waktu
Di penantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan



Bidadari kan menyentuh hati
Teguhkan nurani
Bidadari kan menyapa jiwa
Memberikan makna



Segerakan ku jemput engkau bidadari
Bila tiba waktu ketemukan aku
Ya Ilahi Robbi kerasku mencari diri sepenuh hati
Teguhkanlah ku di langkah ini
Dipencarian hakikat diri
Dan izinkan kujemput bidadari
Tuk bersama menuju Mu, mengisi hari


Sesiapa yang dah pernah dengar lagu ni, anda rasa best tak? Pada saya, lagu ni best. =) By the way, kenapa saya tak tahu langsung pasal Konvensyen Bidadari Dunia minggu lepas? Tahu-tahu je Kak Anys (penulis RADHA) shared gambar kat FB. Huhu. (Budget macam nak pergi je kan kalau tahu pun)


Jom jadi bidadari syurga pulak!
Wassalam.
May Allah bless.
(^_^)

Menjemput bidadara boleh tak? Haha. Mana ada term bidadara kan?

No comments: