Master pieces

Jul 29, 2011

Ramadhan tiba lagi

Salam 'alaik.

Wah, tinggal beberapa hari je lagi kita nak melangkah ke bulan ramadhan
Apa persediaan yang korang dah buat?
Dah habis ganti puasa belum?
Habits yang tak best tu dah buang jauh-jauh belum?
Marilah kita sambut kedatangan Ramadhan dengan
hati yang suci lagi bersih..=)

korang pernah perasan satu simptom bila menjelang Ramadhan tak?
Simptom apa? haaaaaa, cuba baca dialog kat bawah ni sekejap.

Ayah : Nak puasa ni petang-petang warung penuh. 
          Anak beranak pergi makan kat luar.
*saya diam je sebab masa tu macam blur*

Then dah lama sikit baru perasan message yang ayah nak sampaikan.
Lambat betul lah anak dia ni.  =.='

ini bukan list to-eat saya ya
Kalau nak menjelang ramadhan je kita mesti dah ada list makanan
yang kita nak makan before start puasa ni.
Ish ish ish. Kita? Mungkin saya je kot.
saya mengaku yang saya memang dah terkena dengan simptom ni.
Tapi saya punya list ada satu je. bukan macam kat atas tu. =)

Apa-apa pun, dengan menjelangnya ramadhan ni
saya nak mohon ampun dan maaf sekiranya ada entri-entri saya
yang menyinggung hati mana-mana pembaca.
Sorry ya.

Insya Allah kita akan berkesempatan untuk menyambut
ramadhan pada tahun ini dan  juga tahun-tahun akan datang.
Marilah kita berlumba-lumba untuk melakukan amal ibadah
di bulan ramadhan yang penuh berkah ini.

Solat terawih rugi kalau miss. bukan selalu nak dapat.
Kalau dapat khatam Al-Quran sepanjang bulan ramadhan sangatlah bagus.
Jangan lupa control nafsu makan masa berbuka.
Banyakkan amal jariah
and, jangan lupa tunaikan zakat bagi yang sudah berkemampuan.


Selamat menjalani ibadah puasa.
(^_^)
Wassalam.

p/s: sedang marathon something before start puasa ni.
      kalau marathon drama korea boleh speed 500km/j
      tapi kalau nak marathon yang ni 100km/j pun berat..haish!

1 comment:

belog|amiyo said...

selamat menyambut Ramadhan...