Master pieces

Aug 2, 2011

Ramadhan: Alhamdulillah

Salam 'alaik.

Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi
kerana memberikan kesempatan dan kemudahan kepada saya
juga yang lain-lain untuk menamatkan 1Ramadhan ini dengan jayanya
Alhamdulillah.

Alhamdulillah buka puasa hari ni dapat bentang dua tikar
walaupun tak semua ada tapi rasanya cukup meriah
Pelbagai juadah dihidangkan sebab ada tiga chef amatur yang
menjejakkan kaki ke dapur. (ehem ehem) ^.^
Esok dah mula buka bertiga je sebab semua dah start kerja.
(Silap-silap saya sorang je nanti)

Tiba-tiba semalam ada rasa rindu yang datang bertandang.
Saya rindukan ramadhan tahun lalu.
Ramadhan yang disambut di bumi Seri Iskandar bersama teman sebilik.
Rindu untuk berbuka bersama mereka.
Rindu untuk pergi ke Pusat Islam bersama mereka.
Rindu nak makan aiskrim lepas habis tarawih bersama mereka.
Masa-masa begitu amatlah mustahil untuk diulang kembali
memandangkan kami sudah terpisah jauh. Agak jauh.

Walaubagaimanapun saya tetap bersyukur kerana pada tahun ini
saya berkesempatan untuk berpuasa 30hari bersama-sama keluarga di rumah.
Semoga lebih banyak perkara-perkara berfaedah yang dapat saya
lakukan pada Ramadhan kali ini sebab saya ada terlaaaaaalu banyak masa terluang
Harap emas-emas tersebut tidak saya leburkan semata-mata untuk ke longkang sahaja.

Insya Allah saya akan jadikan Ramadhan pada tahun ini
lebih baik dari Ramadhan tahun-tahun lepas.
Tahun depan tidak tahu sama ada berkesempatan ataupun tidak.
Semoga masih diberikan kesempatan oleh-Nya.

May Allah bless.
Wassalam.

p/s: bila tengok iklan beras BERNAS(kalau tak silap) tadi, rasa sedih
      pulak. korang pernah tak berpengalaman takde apa-apa untuk
      dimakan bila nak berbuka, then tiba-tiba ada seorang kawan yang
      sangat baik hati hulur sebungkus nasi?

2 comments:

asnizaziz said...

selamat menyambut ramadhan n berterawih..same la kita tahun ni dapat puasa sebulan kat rumah ^^

hikari said...

=)